2013. január 30., szerda

"Fenséges halál"

A következő receptet a Pesti Estben (nyomtatott formájú) olvastam, amit rögtön ki is kellett próbálnom, mert az uram már nagyon türelmetlen volt, hiszen olyan jó, émelygős tortának nézett ki a kép alapján.
Agatha Christie Gyilkosság meghirdetve című regényében említette eme fenséges, haláli finomságot.
Megmondom őszintén, a recept elolvasásakor nem fűztem hozzá semmiféle pozitív érzéseket, de hát majd lesz valami belőle alapon, nekiláttam.


 A tésztához: 17,5 dkg étcsokoládé, 10 dkg puha vaj, 10 dkg nád - vagy kristálycukor, 5 db nagy tojás, 1 tk. vaníliakivonat v. 1 vaníliás cukor, 10 dkg darált mandula (mogyoró v. dió is isteni, én ez utóbbival készítettem, 1 csipet só, 1/2 tk. sütőpor.



Az én általam készített(és olcsóbb) töltelék: 15 dkg meggybefőttet 1 dl befőttlével, 1/2 dl rummal és 8 dkg cukorral összefőzzük,15 dkg mazsola,majd turmixgépbe pépesre aprítjuk.
Az eredeti töltelék: 1,5 dl rum(konyak vagy narancslé), 15 dkg mazsola, 6 dkg nádcukor, 8 szem kandírozott vagy aszalt cseresznye(apróra darabolva), 6 db kandírozott gyömbérkarika (apróra darabolva-de lehet feleannyi friss is), 1 tk. citromlé

 Elkészítés: A sütőt előmelegítjük, egy 26 cm-es, kapcsos tortaformát kizsírozunk-lisztezünk, vagy sütőpapírral bélelünk ki. A csokoládét felolvasztjuk, én mikróban gyorsabbnak találom (egy pici olajat csöppintek bele), de lehet a "lábas-víz-edény-gőz felett" variáció is, kinek hogy tetszik.


A tojásokat válasszuk szét, a fehérjéket majd külön verjük fel. A cukros-esszenciás keverékhez hozzáadjuk a tojások sárgáját, összedolgozzuk. Adjuk hozzá a langyos csokit, a darabolt mandulát/ diót/mogyorót,a pici sót és a sütőport is. Ezután óvatosan beleforgatjuk a kemény habbá vert tojásfehérjét. Szedjük bele az előkészített tortaformába, és 55-60 perc alatt süssük készre. 

Ne keressétek! Nincs benne liszt! ÉN először kétszer elolvastam, hogy tényleg?, tuti? 100 % hogy nincs benne liszt? Bevallom, ekkor kételkedni kezdtem, hogy sikerülhet...

 Máz:
A díszítéshez 17,5 dkg étcsokit, 1,5 dl tejszínt és 2 tk baracklekvárt egy lábosba teszünk, és folyamatos keverés mellett összefőzzük. Ha már langyosra kihűlt, borítsuk be vele a süti tetejét.
Na de, sikerült. Természetesen a díszítésre most nem nagyon figyeltem oda, de az íze nagyon "ott" volt, a vendégeink szerint is :-) Híztam egy kilót tuti :-(
A receptet olvashatjátok ,gyönyörűséges receptfotóban gyönyörködve: itt
További krimirecept-élményekkel lehetsz gazdagabb, ha beszerzed a következő könyvet: innen





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése