2013. január 1., kedd

Óév

Újdonsült, kezdő blogíróként azon gondolkodtam a minap, hogy csak a jól bevált étkeimet fogom itt megosztani mindenkivel? Kellene még valami, valami kreatív dolog...de ennek hiányában, igen, recepteket-kis történetekkel fűszerezve - fogok tálalni.

Az óesztendő utolsó napjaira maradt, egy kedves tanítványom édesanyjának receptje. És félreértés ne essék, nem vesztegetnek meg a szülők, hanem egy négynapos, balatoni osztálykirándulásra csomagolta az édesanya. A gyermekkel igen kellemes gasztronómiai beszélgetéseket folytattam, melynek következményeképp, hazautazásunk másnapján már érkezett is a

Sajtos rúd receptje:
60 dkg finom liszt, 50 dkg Ráma, 1 kanál zsír, 1 kanál tejföl, só ízlés szerint, 50 dkg juhtúró/tehéntúró

A lisztet a rámával, túróval és a zsírral elmorzsoljuk, majd hozzáadjuk a sót és a tejfölt. Alaposan összedolgozzuk, hogy könnyű tésztát kapjunk. A hűtőben tartjuk 2-3 órát, de a legjobb egy éjszakán át.
Kinyújtás után, tetejét felvert tojással megkenjük és reszelt sajtot szórunk rá. Derelyevágóval rudakat szelünk, előmelegített sütőben sütjük.

Nos, mindenkinek van bizonyára jól bevált sajtos rúd receptje, nálam most egy jó ideig ez lesz a nyerő. 
Egy dolgot rontottam csak el, a megadott mennyiség feléből készítettem, ami nagy hiba volt, mert másnapra nem nagyon maradt :-)


Szilveszter délutánján kilátogattunk az Ügetőszilveszterre a Kincsem Lovasparkba.


 Hoztuk a formánkat és az első két futam befutóját el is találtuk, 
Medáliának  
 és 
Keep Smilingnak 
köszönhetően nem lettünk nagyon veszteségesek. A harmadik futam kudarca - és a hideg - hazaterelt bennünket.

4 megjegyzés:

  1. Én másik sajros-sós receptet "örököltem" drága nagymamámtól, de ezt is ki fogom próbálni. Amit újítottam az idén (az éhes siserehad ösztönzésére), hogy néhány nagyobb négyzet formát is vágtam a derelyevágóval, és vékony kolbászkarikával gazdagítottam a tészta tetejét. Némi retekkel, paprikával vacsorának is bevált.

    Glória

    VálaszTörlés
  2. Ez valóban fantasztikus recept!
    Mikor még nem tudtam sütni, illetve sütni tudtam, csak nem volt hozzá meg a bátorságom, így inkább mellőztem a témát...
    -viszont ez volt az egyedüli recept, aminek bármikor neki mertem kezdeni. (mert elronthatatlan)
    Milyen érdekes, hogy pár éven keresztül, elmaradhatatlan kelléke volt nálunk a szilveszteri buliknak.
    Köszi, hogy eszembe juttattad!
    ;)

    VálaszTörlés